متاسفانه در این سالها مخابرات و شرکتهای خدماتده وابسته با واگذاری به برخی نهادهای غیر مرتبط با روند کاهش محسوس خدماتدهی مواجه شده و در مقابل در این وانفسای مشکلات عدیده اقتصادی افزایش هزینههای خدماتی از سال به ماه رسیده است و موجب نگرانی و اعتراض مردم به عملکرد شرکت مخابرات و شرکتهای وابسته چون همراه اول شده است و کسی هم پاسخگو نیست. در اواخر آبانماه جاری با خرید یک بسته مکالمه بهصورت آنی همراه اول با ارسال پیامی به خط گوشیام اعلام کرد:
مشترک گرامی شماره ۰۰۰۰۰۰۰۰۰
بدهی خط شما به سقف مجاز قطع میان دوره رسیده و خط شما به مدت 2 هفته بهصورت یکطرفه محدود گردید.
جهت وصل مجدد و پیشگیری از قطع دو طرفه، در اسرع وقت نسبت به پرداخت بدهی به روز خود اقدام نمایید.
قابل پرداخت 3442000 ریال
پرداخت آنی و وصل فوری تنها از طریق درگاههای ذیل…!!!
اینجانب با مراجعه به ای تی ام بانک سپه مبلغ را واریز کردم و الان دو روز است از وصل اینترنت و خدمات همراه اول خبری نیست. ابتدا موضوع را به نیک سیرت روابط عمومی مخابرات تبریز ارجاع کردم و ایشان شماره مستقیم یکی از کارشناسان همراه اول بهنام بهروز مطلبی را دادند و من حداقل ۱۰ بار به این خط زنگ زدم و ایشان هم گفت دست آنها نیست و شماره ۹۹۹۰ را ارائه کرد و بی ادبانه از من خواست برای تسریع در وصل اینترنت و خط به بانک سپه ششگلان بروم و صورت حساب واریزی و تاییدیه را گرفته و به ایشان برسانم تا اقدام کند.
در تماس با این سامانه پس از یک ربع معطلی خانم اپراتور از من خواست فارسی صحبت کنم و پس از توضیح مشکل با پررویی اعلام کرد که احتمال دارد ۷۲ ساعت وصل تلفن همراه و خدمات اینترنتی شما طول کشد چون باید بهصورت مکتوب واریزی،شما از بانک سپه به همراه اول اعلام شود. و در قبال خواهش من گفت بهتر است مجددا مبلغ با گوشی پرداخت کنی تا خط و اینترنت شما را وصل کنم و مبلغ واریزی اول به بستانکار شما گذاشته شود.
سوال این است دولت الکترونیک و ارائه خدمات آنی و بهینه و کیفی که همواره شعار مخابرات و اپراتورهایی چون همراه اول است چرا در حد شعار باقی مانده است. و از سوی دیگر درخواست واریز مجدد مبلغ و گذاشتن واریزی اول به حساب بستانکار نگارنده چه معنا و مفهومی دارد. چرا در این دوره از زمان که مشکلات معیشتی و اقتصادی گریبان مردم را گرفته شرکتهای دولتی و غیردولتی چون مخابرات و همراه اول در حق مشترکین و مشتریان خود چنین خود را به ندانم کاری و بی احترامی زدهاند و کسی هم پاسخگو نیست. آیا این است شعار همیشگی شرکتهای خدماتده، که حق همیشه با مشتری است و مشتری برای ما نعمت است!
فقط یک جمله میتوان نوشت: برای مخابرات و همراه اول استان آذربایجان شرقی متاسفیم. در این هزاره سوم و شکل گیری شاهراههای ارتباطات و فناوریهای روز، همراه اول در عهد بوق مانده است.

محمد فرج پور باسمنجی
کارشناس رسمی دادگستری
















